jueves, 20 de noviembre de 2008

O xornal Público e os Premios Malojief 2008


Vimos como en edicións anteriores cabeceiras de referencia como El Mundo ou El País obtiveron diversos galardóns. Pero neste ano destacou tamén un medio de escasa traxectoria no tempo: o xornal Público, que a pesares de contar cun departamento de infografía reducido, tivo un gran éxito.
O xornal obtivo un total de un ouro, dúas pratas e tres bronces, convertíndose así no terceiro departamento de infografía máis galardoados na categoría de medio impreso. Na nosa opinión, o xurado observou que o xornal cumpría con esa máxima consistente en primar a calidade informativa sobre a beleza e a espectacularidade.
Así, un dos traballos premiados foi Portafolio, un organigrama a base de círculos e liñas (formas simples por tanto) que organiza información complexa de forma efectiva para facela comprensible.


Ademais de organigramas, en Público podemos observar que existe unha tendencia a apostar polos gráficos estadísticos, que permiten representar procesos de forma sinxela. A continuación amósase un exemplo:

A continuación móstranse dous exemplos que definen tamén o estilo dos infográficos de Público. Neles prima a sinxeleza sobre a espectacularización. Outra vez, tamto en “Nuevos elementos de seguridad en vehículos” como en “Quién es quién en los boxes”, vemos como se concede importancia sobre todo á calidade e a relevancia da información. Ofrece os datos precisos para facer comprensible o temapero sen sobrecargar nin con información nin co deseño.


Para o xornal, tódalas temáticas poden ser obxecto de ser tratado con infográficos. Así, ademáis de deportes ou sucesos, a ciencia ten tamén un oco nestes traballos. A continuación ofrécese un exemplo disto, no que se mostra e describe o primeiro corazón artificial do planeta.



No hay comentarios: